salarizare public optFișa proiectului precum și conținutul proiectului pot fi vizualizate mai jos.

cub BNSReferitor la comentariile făcute la adresa BNS în cadrul articolului mai sus menționat, respectiv lipsa de implicare în situația existentă în cadrul Telekom, facem următoarele precizări:

 

Blocul Național Sindical împreună cu afiliatul său SNTM au întreprins demersuri în sensul soluționării problemelor sesizate în cadrul articolului.

salarizare public opt

Pe site-ul PSD a fost postat azi 10.04.2017 proiectul legii salarizării personalului plătit din fonduri publice.

Proiectul împreună cu anexele poate fi consultat aici.

workers in constructionFGS Familia și Blocul Național Sindical sprijină inițiativa Federației Europene a Lucrătorilor din Construcții și Lemn (EFBWW), pentru protecția lucrătorilor migranți și a celor detașați din sectorul Construcții.

Migrația temporară și în special detașarea muncitorilor sunt de o importanță vitală în sectorul construcțiilor datorită faptului că forța de muncă din acest sector este extrem de mobilă și totodată, există o cerere mare pentru muncitori calificați și necalificați dar și o concurență puternică între companii.

Totuși, principiul ”salariu egal pentru muncă egală” nu este întotdeauna respectat. FGS Familia, în calitate de federație sindicală reprezentativă la nivelul sectorului Construcții din România, dar și de organizație membră a Federației Europene a Lucrătorilor din Construcții și Lemn (EFBWW), susține inițiativa federației europene, având ca obiectiv protecția lucrătorilor, inclusiv a celor migranți sau detașați.

graph 1România are cel mai mare număr de încălcări ale drepturilor fundamentale, atât în practică dar mai ales în legislația națională, suntem pe primul loc în Europa. Încălcarea drepturilor lucrătorilor este în general o caracteristică a țărilor sărace sau a celor cu un sistem democratic deficitar

Organizația Internațională a Muncii a creat un instrument de analiză statistică pentru a urmări relația dintre standardele internaționale de muncă, pe de o parte și investițiile străine și comerțul internațional pe de altă parte.

Au fost vizate două categorii de drepturi considerate fundamentale – dreptul la liberă asociere și dreptul la negocieri colective, drepturi reglementate de Convenția OIM 87 privind libertatea de asociere și protecția dreptului la organizare în sindicate și Convenția OIM 98 privind dreptul la negocieri colective.