I. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 21.09.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 21.09.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
Acordarea de mariri salariale si a unor drepturi (tichete valorice, prime de Craciun, etc) doar pentru membrii unui sindicat, nu tuturor angajatilor reprezinta discriminare conform art.2 alin.1 coroborat cu art.2 lit. a, c, f din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In mod similar, desfacerea contractelor de munca, respectiv schimbarea din functiile de conducere a angajatilor, pe criteriul apartenentei sindicale, reprezinta discriminare conform art.2 alin.1 coroborat cu art.2 lit. a, c, f din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Colegiul director a aplicat societatii angajatoare in cauza o amenda contraventionala in cuantum total de 50.000 lei, conform prevederilor art. 26 alin. 1 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, in conformitate cu prevederile art. 26 alin. (2) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamata va publica in mass-media un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
II. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 14.09.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 14.09.2016, a adoptat urmatoarele hotarari:
A. Marginalizarea si desfacerea contractului de munca a unei persoane, care anterior a sesizat CNCD pe criteriul maternitatii, reprezinta discriminare, victimizare si incalcarea dreptului la demnitate in conformitate cu art. 2, alin 1, art. 2 , alin. 7, art 7, lit. a) si art. 15 din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare. Colegiul director al CNCD a stabilit ca si sanctiune o amenda contraventionala in cuantum de 15.000 de lei si obligarea societatii comerciale la publicarea rezumatului hotararii in presa
Vot: in unanimitate a celor prezenti (9 voturi).
Stabilirea unor sume diferite pentru acordarea de servicii sociale persoanelor cu dizabilitati dupa cum urmeaza:
- 1617 lei/luna/persoana cu dizabilitate daca serviciul se ofera de catre o institutie de stat, respectiv;
- 175 lei/luna/persoana cu dizabilitate daca serviciul se ofera de catre organizatie nonguvernamentala reprezinta discriminare si incalca dreptul de a primi prestari de servicii sociale in conditii de egalitate, la demnitate a beneficiarilor in conformitate cu art. 2, alin 1, art. 2 , alin. 4 si art. 15 din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare.
Colegiul director a retinut urmatoarele aspecte:
- standardele de calitate sunt identice, stabilite si controlate de autoritatile statului,
- organizatiile nonguvernamentale sunt persoane juridice non-profit,
- serviciile oferite de stat nu au o acoperire teritoriala si diversificata in momentul de fata, statul este responsabil pentru acordarea, respectiv finantarea serviciilor sociale.
Colegiul director al CNCD a stabilit ca si sanctiune o amenda contraventionala in cuantum de 7.000 lei pentru Guvernul Romaniei si amenda contraventionala in cuantum de 7.000 lei pentru Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (9 voturi).
B. Interdictia de a informa angajatii cu privire la formarea unui nou sindicat in cadrul unei societati comerciale reprezinta discriminare in conformitate cu art. 2, alin 1, art. 2 , alin. 4, alin. 5 art 7, lit.f) din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare. Colegiul director al CNCD a stabilit ca si sanctiune o amenda contraventionala in cuantum de 5.000 de lei obligarea societatii comerciale la publicarea rezumatului hotararii in presa.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (9 voturi).
C. Refuzul primarului de a acorda unele drepturi sociale pentru o angajata pe criterii politice reprezinta discriminare si hartuire in conformitate cu art. 2, alin 1, art. 2 , alin. 5 si art. 7, lit. c din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare. Colegiul director al CNCD a stabilit ca si sanctiune o amenda contraventionala in cuantum de 7.000 de lei. Mentionam faptul ca amenda se aplica primarului, persoana fizica si nu institutiei Primariei.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (9 voturi).
III. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 31.08.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 31.08.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
Publicarea unor anunturi, cum ar fi: “caut familie sa ma intretina…fara tigani si alte etnii”, “cumpar apartament, curte comuna, fara tigani”, “vand apartament…in curte nu sunt tigani” reprezinta discriminare conform art.2 alin. (1), coroborat cu art.2 alin. (4) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si incalca dreptul la demnitate, conform art.15 din aceeasi ordonanta.
Colegiul director a aplicat publicatiei in cauza o amenda contraventionala in cuantum de 14.000 lei (cate 2000 lei pentru fiecare anunt in parte), conform prevederilor art. 26 alin. 1 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Totodata, in conformitate cu prevederile art. 26 alin. (2) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamata va publica pe propria pagina de internet un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (6 voturi).
IV. Hotararile adoptate de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 15.06.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 15.06.2016, a adoptat urmatoarele hotarari:
A. Neaccesibilizarea cladirilor si a toaletelor din incinta lor, cat si neasigurarea unor locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii in cadrul:
- Hotelului Muntenia din municipiul Pitesti,
- Sectiei de Politie nr. 1 din Pitesti,
- Sectiei de Politie nr. 3 din Pitesti,
- Parchetului de pe langa Judecatoria Pitesti,
- Judecatoriei Pitesti,
reprezinta discriminare, conform art. 2 alin (1) si art 10 lit. h din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
S-a aplicat amenda in valoare de 6000 lei fiecarei entitati in parte, cu exceptia Judecatoriei Pitesti, care primise o sanctiune cu amenda contaventionala din partea Inspectiei Sociale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei sociale si Persoanelor Varstnice.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
B. Afirmatia “Cioara puturoasa, du-te la munca!”, facuta de un angajat al Prefecturii Calarasi la adresa colegei, consilier pe problematica romilor, reprezinta discriminare conform art. 2 alin 1 si art. 15. din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
S-a aplicat amenda contaventionala in valoare de 5000 lei.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi)
C. Refuzul institutiei primarului din Sibiu de a promova investitii de infrastructura (apa potabila, canalizare, drumuri etc.) pentru grupul vulnerabil reprezentat de comunitatea de romi, respectiv sugestia (directionarea) institutiei primarului Sibiului pentru comunitatea roma de a se muta in zona rurala a judetului Sibiu, reprezinta discriminare conform art. 2 alin. 1, art. 12 alin. 1, art. 13 si art 15 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
S-a aplicat amenda contaventionala in valoare de 5000 lei.
Vot: in unanimitate a celor prezenti
V. Hotararile adoptate de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 08.06.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 08.06.2016, a adoptat urmatoarele hotarari:
A. Prevederile Ordinului comun nr. 725/12709/2002, emis de Ministerul Sanatatii si Autoritatea Nationala de Adoptie din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, privind criteriile pe baza carora se stabileste gradul de handicap pentru copii si se aplica masurile de protectie speciale a acestora - anexa nr 2, capitolul V - litera c- tulburari cronice de metabolism si nutritie, constituie discriminare directa intre copii pe criteriul de varsta si pe cel al incadrarii in gradele de handicap.
Astfel, sintagma “copii cu diabet din grupa de varsta 0-7 ani” genereaza o interpretare restrictiva cu privire la posibilitatea acestora de a beneficia de servicii de sanatate si servicii sociale, dupa implinirea varstei de 7 ani pana la implinirea varstei de 18 ani. Limita de varsta de 0-7 ani impusa de ordinul in cauza este nejustificata din punct de vedere al autonomiei in realizarea cerintelor medicale si de dieta zilnica privind copilul bolnav de diabet zaharat tip 1 si al dezvoltarii psihosociale al acestuia, fapt ce permite comisiilor pentru protectia copilului aplicarea unor practici cu efect discriminatoriu.
Dreptul la insotitor este asigurat doar in cazul copilului bolnav de diabet zaharat tip 1 cu gradul grav de handicap, ceea ce are loc doar pana la varsta de 7 ani. Copilul bolnav de diabet zaharat de tip 1 de peste 7 ani ramane dependent de insulina, iar pana la dobandirea unei varste proprii si al unui discernamant valabil nu este capabil de a-si adapta singur dozele de insulina si de dieta.
In acest sens ingrijirea si supravgherea permanenta din partea unui insotitor sunt indispensabile. Delimitarea legislativa pe limita de varsta 0-7 ani si interpretarea restrictiva a acestor prevederi in activitatea comisiilor competente in acordarea gradului de handicap, pun in pericol chiar viata copilului, reprezentand totodata o incalcare a principiului interesului superior al copilului, reglementat expres de prevederile art. 2, alin 4 din legea 272/2004, republicata. De asemenea, potrivit prevederilor legii 272/2004, art.2, lit a), “copilul reprezinta persoana care nu a implinit varsta de 18 ani si nici nu a dobandit capacitatea deplina de exercitiu potrivit legii “(a se vedea si prevederile art. 38, alin si art 41, alin 1 din Codul civil).
CNCD constata incalcarea art. 2 alin 1, art. 2 alin 3, art 10, lit h din OG 137/2000 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv art. 23, paragraf 2 din Conventia ONU privind drepturile copilului, respectiv dispozitiile Conventiei ONU privind drepturile persoanelor cu dizabilitati.
CNCD aplica sanctiunea amenzii contraventionale potrivit art. 26 din O.G. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare in cuantum de 2000 de lei Ministerului Sanatatii si amenda contraventionala in cuantum de 2000 de lei Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.
CNCD solicita celor doua institutii sa modifice continutul Ordinului, astfel incat sa asigure protectie sociala si servicii de sanatate copiilor bolnavi de diabet zaharat tip 1 cu varsta cuprinsa intre 0-18 ani si care nu au dobandit capacitatea deplina de exercitiu, in functie de dezvoltarea psihosociala, de severitatea afectiunii, de gradul tulburarilor functionale determinate de acesta in raport cu stadiul de evolutie, de complicatii in activitatea si participarea sociala, respectiv de factorii personali.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
B. Prevederile Ordinului nr. 1379/1023/2015 al Ministerului Sanatatii, prin care medicii prescriptori de boli infectioase au fost exclusi de la administrarea tratamentului antiviral pentru pacientii cu fibroza hepatica severa (F4), exceptie facand medicii de boli infectioase din centrele Bucuresti, Brasov, Cluj, Iasi, Timisoara, constituie discriminare directa potrivit art. 1, alin. 2, lit e) pct. IV, art 2, alin 1, art 10, lit b) si h), din OG 137/2000 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, prin ordinul in cauza s–a dispus ca pentru pacientii cu fibroza hepatica severa (F4) prescriptorii pentru terapie sa fie doar medicii din specialitatea gastroenterologie din centrele: Bucuresti, Brasov, Cluj, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Sibiu, Oradea, Targu Mures si Timisoara. In centrele Bucuresti Brasov, Cluj, Iasi si Timisoara s-a permis ca pentru pacientii in cauza prescriptorii sa fie si medicii cu specialitatea boli infectioase.
Masura incalca accesul in conditii de egalitate a pacientilor in cauza la tratamentul antiviral fara interferon.
S-a aplicat sanctiunea amenzii contraventionale in cuantum de 2000 lei pentru Ministerul Sanatatii si schimbarea Ordinului astfel incat sa se asigure administrarea tratamentului antiviral pentru pacientii cu fibroza hepatica severa (F4) in toate centrele atat de catre medicii de specialitate gastroneterologie cat si de catre medicii de boli infectioase.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
VI. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 06.06.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 06.06.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
A. declaratiile moderatorilor Mihai Morar si Daniel Buzdugan din cadrul emisiunii “Morning ZU”, difuzata in data de 26 mai 2016, pe postul Radio ZU constituie fapta de discriminare, prin incalcarea art. 2 alin. (1) si art. 15 din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare;
comentand prestatia echipei nationale de fotbal a Romaniei in partida amicala cu reprezentativa statului Congo, reclamatii, prin declaratiile in cauza, au creat o atmosfera ostila, degradanta, umilitoare la adresa persoanelor de culoare.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
Avand in vedere, scuzele publice repetate ale partilor reclamate si atitudinea sincera de regret a acestora dar si circumstantele in care fapta a fost savarsita, in temeiul art. 26 alin. (1) din O.G. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, Colegiul director al CNCD (5 voturi pentru, 2 voturi impotriva) a stabilit urmatoarea sanctiune:
- amenda contraventionala in cuantum de 5.000 lei domnului Mihai Morar, si
- amenda contraventionala in cuantum de 5.000 de lei domnului Daniel Buzdugan.
- obligarea partilor reclamate de a da citire rezumatului hotararii CNCD in emisunea radio pe care o modereaza.
Colegiul director al CNCD recomanda tuturor jurnalistilor sa promoveze principiul egalitatii si nediscriminarii si a respectului demnitatii umane.
VII. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 06.04.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 06.04.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
Incalcarea dreptului pacientei minore si a apartinatorilor acesteia de a fi informati asupra starii de sanatate si a situatiei medicale, intr-un limbaj respectuos si in limba materna sau intr-o limba cunoscuta, constituie fapta de discriminare conform art. 2 alin. (3), art. 2 alin. (4) si art. 10 lit. b) din O.G. nr. 137/2000 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. (a se vedea si art. 6 si 8 din Legea nr. 46/2003).
Se aplica sanctiunea amenzii contraventionale in cuantum de 1000 de lei partii reclamate, medic la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca.
Se aplica sanctiunea amenzii contraventionale in cuantum de 2000 de lei partii reclamate, Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca, pentru neimplementarea obligatiilor prevazute la art. 6 si 8 din Legea drepturilor pacientului nr. 46/2003. Se solicita unitatii medicale sa implementeze in cultura organizationala obligatiile legale in cauza.
Se obliga reclamatii la publicarea in presa a rezumatului prezentei hotarari.
VI. Hotararile adoptate de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 30.03.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor, in data de 30.03.2016, a adoptat urmatoarele hotarari:
A. Criteriile de selectie pentru clasa pregatitoare aplicate de Liceul Pedagogic Carmen Sylva din Timisoara reprezinta discriminare, conform art. 2 alin. 1 si art. 11 alin. 1 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Totodata, avizarea favorabila a acestor criterii de catre Inspectoratul Scolar al judetului Timis intra sub incidenta art. 2 alin. 4 al Ordonantei. S-a aplicat amenda contraventionala in cuantum de 4.000 lei inspectoratului, si 2.000 lei liceului, conform prevederilor art. 26 alin.1, din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
In conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamatii vor publica in mass-media si pe propriile pagini de internet un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
B. Lipsa unor criterii obiective si transparente privind declararea persoanelor cu deficiente auditive ca inapte pentru obtinerea permisului de conducere auto reprezinta discriminare, conform art. 2 alin. 1 si art. 10 lit. b) si lit. h) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. S-a aplicat amenda contraventionala in cuantum de 5.000 lei pentru Ministerul Sanatatii, tinand cont si de faptul ca nu au fost luate masurile necesare pentru eliminarea situatiei de discriminare, desi primisera deja o amenda de 2.000 lei.
In conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamatul va publica in mass-media un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
VIII. Hotararile adoptate de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 02.03.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 02.03.2016, a adoptat urmatoarele hotarari:
Neluarea unor masuri impotriva scandarilor rasiste din timpul meciului de handbal dintre HC Zalau si HCM Baia Mare desfasurat in data de 9 februarie, reprezinta discriminare, conform art. 2 alin. 1, art. 2 alin.5 si art.15 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Colegiul director a amendat:
- Federatia Romana de Handbal cu amenda contraventionala in cuantum de 5.000 lei,
- Handbal Club Zalau cu amenda contraventionala in cuantum de 5.000 lei,
- pe observatorul meciului in cauza cu amenda contraventionala in cuantum de 3.000 lei
- si pe arbitrii meciului cu amenzi contraventionale in cuantum de cate 2.000 lei.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
Cu privire la plangerea inaintata de S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolului scris de jurnalistul Malin Bot, intitulat “Mineriada lui Voiculescu a esuat in fata valului urias de dezaprobare care l-a lovit pe Klaus Iohannis”, publicat pe pagina de internet a cotidianului Evenimentul Zilei, s-a constatat ca opiniile exprimate nu constituie fapta de discriminare, nu incalca dreptul la demnitate al persoanelor in cauza si se incadreaza in limitele libertatii de exprimare.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
Cu privire la plangerea inaintata de S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolelor publicate pe pagina de internet a cotidianului Kamikaze, intitulat “Cei 1000 de psihopati care au fost la protestul Antenei 3 nu reprezinta batranii din Romania!” si “Live de la basina Antenei 3: 10 lucruri de la cel mai penibil protest din istoria Romaniei”, s-a constatat ca opiniile exprimate constituie discriminare si incalca dreptul la demnitate al persoanelor varstnice si al celor cu afectiuni psihice conform prevederilor art.2 alin.1 si art.15 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si s-a aplicat sanctiunea de avertisment, formulandu-se totodata o recomandare privind evitarea folosirii unui astfel de limbaj pe viitor.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
Cu privire la plangerea inaintata S.C. Antena 3 S.A. impotriva articolului scris de jurnalistul Dan Tapalaga, intitulat “Multumim, Antena 3!”, publicat pe pagina de internet a publicatiei online HotNews, s-a constatat ca opiniile exprimate nu constituie fapta de discriminare, nu incalca dreptul la demnitate al persoanelor in cauza si se incadreaza in limitele libertatii de exprimare.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (8 voturi).
IX. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 10.02.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 10.02.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
Refuzul de a elibera un card bancar pentru o persoana cu dizabilitate locomotorie pe baza amprentei, ca si semnatura, reprezinta discriminare. S-a aplicat amenda contraventionala in cuantum de 30.000 lei pentru banca, conform prevederilor art. 2 alin.3, coroborat cu art. 10 lit. d) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere faptul ca banca nu a elaborat procedurile necesare pentru rezolvarea problemei.
Totodata, Colegiul director a aplicat agentiei locale o amenda contraventionala in cuantum de 20.000 lei (pentru refuzul eliberarii cardului), conform prevederilor art. 2 alin 1, coroborat cu art. 10 lit. d), respectiv amenda contraventionala in cuantum de 20.000 lei (pentru crearea unui cadru degradant fata de persoana cu dizabilitate locomotorie), conform prevederilor art. 2 alin. 5 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Colegiul director recomanda bancii elaborarea unor proceduri pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii, prin care sa poata semna cu amprenta si, in conformitate cu prevederile art. 26 alin. 2 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamata va publica in mass-media un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (7 voturi).
X. Hotararea adoptata de Colegiul director al CNCD in sedinta din data de 13.01.2016
Colegiul director al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, intrunit in sedinta de solutionare a petitiilor in data de 13.01.2016, a adoptat urmatoarea hotarare:
Regulamentul unei scoli gimnaziale din Bucuresti, care prevede obligativitatea purtarii uniformei scolare si santioneaza nerespectarea acestei norme cu scaderea notei la purtare (masura care duce la pierderea dreptului la bursa) si cu trecerea absentei nemotivate pentru ziua respectiva (acumularea absentelor nemotivate are ca efect exmatricularea elevului) reprezinta discriminare indirecta, conform art. 2, alin. 3, coroborat cu art. 4, art.10 lit. h si art.11 alin. 1 din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Colegiul director a constatat ca scopul acestei prevederi este legitim, masura este adecvata si necesara, insa sanctiunile nu sunt proportionale cu scopul urmarit. Masura prevazuta de regulamentul scolar trebuie sa tina cont inclusiv de situatia persoanelor care fac parte din grupuri defavorizate si nu au posibilitatea financiara de a achizitiona uniforma scolara. Prin tratamentul diferentiat se incalca dreptul la educatie al copiilor apartinand grupurilor vulnerabile.
Scolii reclamate i s-a aplicat amenda contraventionala in valoare de 1000 lei. Totodata Colegiul director recomanda modificarea regulamentului scolii prin eliminarea masurilor discriminatorii si, in conformitate cu prevederile art. 26 alin. (1) din O.G. nr. 137/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, reclamata va publica in mass-media un rezumat al hotararii in speta.
Vot: in unanimitate a celor prezenti (9 voturi).